Tandborstdreggel och chefsångest

Idag var jag en trött människa när jag "vaknade". Med god vilja försökte jag utföra de dagliga bestyren innan jobbet såsom dusch, minimal frukost och tandborstning. Men, min mun ville inte riktigt vakna än och tandborsten var den absolut inte redo för vilket resulterade i viss mån av dregel. Jajamensan. Dregel.

Mina ögon var heller inte på helspänn och när jag insåg att jag började bli sen så slängde jag bara på mig jackan och for iväg. I bilen insåg jag att min röda t-shirt såg lagom urtvättad ur på vissa ställen. Rosa.

Ibland undrar jag om chefen funderar på om han är tokig, som skickar iväg en tandborstdreglare som mig på kundbesök, till utländska leverantörer och som representant i olika sammanhang. Sliter det lilla hår han har kvar på skulten och skamsköljer högt på sitt kontor vid blotta tanken på vad folk ska tro om oss egentligen.

Jag har lösningen! Flextid, chefen, flextid. Ja, tack!

Kommentarer
Postat av: Christian

flextid är grejen. helt underbart i bland.

2007-09-05 @ 19:33:08
URL: http://blogg.acenrone.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0