Statusjakten har börjat..

Hittade denna listan över vilka yrken som har högst status i vårt samhälle. Läs själva vem som gjort den och bedöm realismhalten i listan..

Som ingenjör föräras jag en 19:e plats på listan, strax före psykolog och tv-programledare men strax efter riksdagsledamot och aktiemäklare. När jag läser listan inser jag att alla tjejer som drömmer om att ha "Modell" på visitkortet får finna sig i en relativt modest status, passerade av bland annat banktjänstemän/kvinnor samt revisorer. Killar med rockstjärneambitioner har en ännu sämre status på samma nivå som kronofogde och guldsmed. 

Mitt absoluta drömyrke alla kategorier, pilot, ligger högt upp på listan. Skulle jag göra verklighet av den drömmen skulle jag stiga 13 placeringar i listan.

Men ärligt talat, vem bryr sig om en lista som denna mer än som lite underhållande läsning?

Kommentarer
Postat av: linda

hejsan, letade efter bloggar från Karlstad. har funderat på att kanske flytta dit på hösten och jag skulle gärna vilja veta mera om staden,krogar , fritidsgrejer osv. svara gärna till in blogg,vore väldig tacksam :)

2007-05-24 @ 20:17:09
URL: http://lindafranfinland.blogg.se
Postat av: linda

det är endast kul när människor skriver långa kommentarer. tack annars för svaret! Bästa sättet att få veta något om en stad är att fråga någon som verkligen bor i staden.Hoppas det kommer någon underground ställe, gillar "klubbar" som spelar lite annorlunda musik.Hurdan är annars hyresnivån i centrum, sådär i medeltal? Ha det så bra, hej.

2007-05-25 @ 07:14:13
URL: http://lindafranfinland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0