Some people really need to get a life..

När man surfar på nätet runt på olika forum går det nästan inte att undvika trådar där killar klagar på att tjejer alltid faller för elaka och hemska killar som käkar farmor till frukost och mormor till lunch. Tjejer som säger att de vill ha snälla och trevliga killar men inte ser dessa stackare som är just snälla och trevliga. Enligt dem själva alltså.

Jag måste säga att min bild av verkligheten inte överensstämmer med den som jag får förmedlad för mig på dessa sidor. Naturligtvis finns det en poäng i det resonemanget dessa killar för, men, ärligt talat, är det inte mest ryggradslösa krakar som sitter där framför datorn i ensamhetens bitterhet som förmedlar dessa åsikterna? De killar jag träffat på genom åren som varit mest framgångsrika hos tjejer och kvinnor är alla trevliga, snälla individer. De delar två andra gemensamma nämnare, dels har de ett eget liv och dels har de en egen vilja.

Hur kommer det sig att de flesta "snälla" killar blir som förbytta när deras snällhet inte ger det resultat hos en tjej som de önskat? Jag menar, de är ju snälla säger de, men varför gäller inte detta längre när det går upp för dem att tjejen de spenderat timtal med att försöka vara till lags visar sig vara intresserad av en helt annan kille? Då kommer en annan personlighet fram minsann. Den sanna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0