Ett karaktärsmässigt uppsving..

Fredag. Lönefredag. Sista minuten-nedräkning inför lunch. Fredagsförmiddagar på jobbet är riktigt sköna. Nästan hela kontoret sitter i möte halva förmiddagen och jag har avsagt mig deltagande för att hålla ställningarna i telefon. Frånsett den något högre telefonbelastningen så är detta riktigt skönt. Jag kan jobba i lugn och ro utan en massa spring och om jag känner för det kan jag slösurfa lite i bakgrunden, läsa bloggar och tidningar, skriva på forum och allt annat. Löka lite.

Är fortfarande nöjd över den nya navkapseln jag beställde. Det låter skitlöjligt men jag har kört utan denna i över ett år nu och varje dag konfronterats med min egen lathet. På onsdag är det slut med det. Äntligen. Det ska bli skönt att slippa få min dåliga karaktär kastad i ansiktet framöver. Mitt bilsoundtrack som kan liknas vid ljudet av ett cd-fodral som ligger och skakar mot inredningen kommer samtidigt att bytas ut mot det gamla hederliga vägbruset. Ett litet steg in på Toyota men ett stort steg bort från sinnessjukhuset. Smutt.

Idag ska jag göra en månadsbudget. Men den dåliga karaktären kanske sätter stopp för detta. Vi får se, tanken finns där i alla fall, men är jag verkligen vuxen nog att börja avstå vissa nöjen för att gå plus varje månad? Jag inser hur barnslig jag låter men så länge jag är singel och känner mig ung tänker jag inte bli brådmogen bara för att förnuftet säger det. Men kan det hjälpa mig att ha råd med en resa till sommaren så är det värt det. Bara jag hittar någon att resa med.

Hoppas att jag och D kommer iväg på fotosafari denna helgen. Har sett fram emot det hela veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0