En ledig dag i regnets våld..

Idag skulle jag ha målat hus. Det blev inte så. Vädrets makter ville annorlunda. Vad gör då Mattias en dag när han går upp tidigt, varit spiknykter kvällen innan och har en hel dag framför sig, utan förbindelser?

1. Lagar god frukost. Gröt, mackor med ost, paprika och tomat. Proviva nypondryck. Kaffe. Saknade bara morgontidning och morgonrock för den perfekta helgfrukostupplevelsen. Tofflor har jag.

2. Tar sig tid att vakna upp långsamt, dra ut på tidsrymden mellan zombiehalvdöd som inte vill lämna sängen och pigg och alert videoträningsinstruktör sådär klämkäck och jobbig. Dagens tid? 2-3 timmar typ..

3. Ringer en vän. Av alternativen i "Vem vill bli miljonär" är detta det enda som blivit presenterat för mig i verkliga livet. Jag klarar mig gott med det även om jag skulle vilja fråga publiken inför vissa livsval.

4. Softar med vän. Regn mot fönstren, inspector Gadget på teven. Varm filt och the. Sista minuten-resedrömmar framför datorn. Sugen på att släppa allt och dra. Inser hur verkligheten ser ut, med inga pengar på kontot och med jobb, plikter och förväntningar.

5. Lunch. Lediga dagar är alltid en orsak att fira faktumet att man slipper gårdagens hot dog, nukead till något som liknar värme. Idag blev det omelett med svamp, skinka, tomat och toppad med riven ost. Lagom svårt för en person som fortfarande undrar hur ingefära ser ut.

6. Nu till the tricky part. Vad göra ikväll? Dammsugaren skall visserligen rastas, men det är ett begränsat och tvivelaktigt nöje. Krogen är utesluten, trots att Mamakin tolkar Mötley Crüe på Ankan. Jag ska nog fundera på vem som kan tänkas vilja åka på solresa med mig till sommaren. Och käka karra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0