1982 - The year of the Lakritspuck

Jag heter Mattias. Jag älskar lakrits.

Jag borde starta en förening för anonyma lakritstroll och då menar jag inte en wigger-förening utan en för oss lakritsälskare. I år kom GB med en glad nyhet för mig och mina likar, Pepe. Jag har idag avverkat årets femte Pepe och jag måste säga att jag är lite besviken. Den är lite mjäkig i smaken, inte tillräckligt salt helt enkelt.

image12

I ren nostalgi hittade jag denna glasskarta från 1982. Det var samma år som E.T. kom, Thomas Gustavsson slog världsrekord i skridskor på distansen 10 000m och Iron Maiden släpper "Number of the beast". En annan stor nyhet det året var det senaste tillskottet i GB Glaces sortiment, Lakritspucken. De enda som får käka puck 2007 är ishockeyspelarna. Jag tror inte gummivarianten är lika god som glassnamnen..

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0