Sommartid, vår, ljus och kärlek...eller?

Alltför ofta ser man folk fråga eller får själv frågan om man anser att ett glas är halvfullt eller halvtomt. Idag, när 2007 bjuder på den första dagen med sommartid så ställer jag mig själv frågan, fick jag sova en timme kortare eller fick jag vara vaken en timme längre?

Om någon frågat mig imorse vet jag precis vad svaret hade blivit, men såhär på eftermiddagen, i mjuka soffan och i mjukaste mjukisbyxorna , då vet jag inte längre vad jag svarat. Det jag vet är att solen som lyser på huset mittemot kanske inte värmer upp världen så mycket men själen får ny energi.

Jag har funderat lite sen igår... Mitt liv har den senaste tiden varit fylld av krogrundor, öl, sprit, sena nätter, sena mornar, ensamfrukost och astrista söndagar ensam framför teven med jobbångest som förlamat den starkaste tiger och största elefant. Jag har mitt liv och mitt jobb men jag äger inte riktigt mitt liv och dess upplevelser just nu, dagarna bjuder upp till dans men jag avböjer blygt.  Saken är att jag är ganska sugen på att lära mig dansa nu och det gör jag inte på krogen med sprit i kroppen varenda helg. Därför ska Glada Ankans kvitton och dess vakters igenkännande nickande bytas ut mot nya planer, det ska börjas planeras resa här minsann.. :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0