Schizofreni i ett trångt, solvarmt kontor..

Det är skitvarmt ute. Någon snubbe har parkerat sin bil utanför mitt fönster och får mig att känna mig uttittad. Varje gång jag slår en flukt ut så får jag ögonkontakt med killen. Är han anställd för att psyka ut mig? Se till att jag jobbar som den myra jag borde vara istället för att blogga? Är han från SÄPO och misstänker att jag läcker information till ryssarna? Är han från Strix och vill spruta vatten på mig?

Tyskmysteriet löste sig. Men inte bättre än att en snubbe i Sthlm vill ha mitt huvud på ett fat. Jag tror han skulle känna att livet var lite bättre då. Kanske är det hans anställda som samlats för en räd mot mitt kontor. Då arbetar de snabbt, stockholmarna. Inte alls som oss lata, sävliga värmlänningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0