Klockan är 14.00, en fredagseftermiddag.

Sköldpaddan står med block och penna. Flugan sitter vid datorn. Korrekt fingersättning. Sövande tempo. Kastrullen är vänd mot församlingen med ett förlåtande leende. Biggles ska instruera oss i den nya rutinen. Yang står mest bara där. Sen där. Sen där. Lite rastlös.

-Du såg ut som du tagit fredagsledigt, säger Kastrullen till mig efteråt. Med ett förlåtande leende såklart.

Måhända. Fast jag funderade mest på varför alla utom jag gör speciella offerter till avtalskunder. Och vart jag skrivit ner den där kundens namn och telefonnummer. Kunden som skulle ha reservdelar. Jag vill inte att han ska kräva mitt huvud på ett fat.

Se detta som ett avstamp i en följetong jag kommer att köra lite på när jag behöver ta en fem minuters paus i arbetet. Naturligtvis överdriver jag lite personliga egenskaper, men det är för skojs skull.

En snabb presentation:

Struten - Från Dilbertkaraktären Struthåret. Samma position. Samma hår. Annars olik i det mesta.

Kastrullen - Små kastruller har också öron. Stora kastruller har jättestora öron och skramlar lite mer. Företagets levande Se&Hör-tidning.

Biggles - Äkta flygnörd. Rakt igenom. Flygnörd och ekonomisk. Skulle kunna säga snål, om man ska vara lite elak. Vi delar många suckande blickar över våra kollegor. För Biggles och jag är till synes väldigt överens om det mesta.

Yin - Borde hetat Mr. Burns. Mest för att han är lik Mr. Burns. Är en gåpåig individ med en röst som inte speglar hans karaktär. Har för lite att göra och tror att Rom faktiskt byggdes på en dag.

Flugan - Kan vara sådär störande som en fluga kan vara. Liksom flugan menar hon det inte. Det bara blir så.

Sköldpaddan - Är lite lagom långsam. Skönt laidback men långsamheten tillsammans med den snålt tilltagna arbetsbördan kan sticka lite i folks ögon.

Yang - Det är jag. Tröttnar snabbast av alla på saker. Älskar nya grejer, hatar repetitioner. Går det för långsamt driver uppmärksamheten iväg. Involverar något planering tillfrågas ofta Yang sist av alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0