"Du klarar det minst lika bra som din bror!"

Lofsdalen, i lördags, efter några öl och lite vin. En konversation mellan mig och min pappa.

"Jag är stolt över M (min bror)! Han har verkligen jobbat jättehårt för att bygga klart sitt hus och jag är så glad att jag levde och fick vara med om det. Jag hoppas att jag lever och är frisk nog att hjälpa dig när du ska bygga ditt hus Mattias"

"Men pappa, jag vet inte om jag vill bygga mitt eget hus."

"Klart du ska! Du fixar det minst lika bra som din bror!"

"Det kanske jag gör. Men jag vet inte om jag vill göra det. Jag är inte typen som bygger mitt hus med mina egna händer."

"Du klarar det lika bra som bror din. Sen så hjälper jag dig vet du. Det är ingen fara, du kan bygga ditt eget hus, det vet jag Mattias"

"suck.. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0