Bollnäsresan..

Morgan och Peter (inget jävla tramsande här med stora bokstäver istället för namn) är de två jag lärde känna bäst under tre år på universitetet. Vi har försökt upprätthålla kontakten under tiden sen vi var klara och hitta på lite saker då och då, trots stora geografiska avstånd.

Så, i tisdags begav jag mig till Kristinehamn för att plocka upp Morgan för att sedan rulla norrut. Eftersom vi båda råkar vara ganska nyfikna av oss så brukar det alltid bli en massa stopp och omvägar när vi beger oss ut på resande fot. Jag tänkte därför göra en liten reseskildring här där jag styckat upp resan efter dessa stopp och de aktiviteter vi höll på med under resans tre dagar.

Tyvärr strejkar min mobil fortfarande och vägrar ta bilder, därför hoppas jag kunna fylla på med lite bilder allt eftersom. Men eftersom vårt första stopp kanske inte var det där man tar kort på så passar det bra att börja där tills jag raggat tag på lite bilder..

Stopp 1, Kupolen Borlänge..

Kupolen är som de flesta vet Borlänges stora köpcentrum. Det är format som en kupol, om det nu undgått någon.

Vi stannade här mest för att vi båda var hungriga och för att Morgan ville se hur det såg ut. Världsvan som jag är så har jag redan besökt denna metropol.

Höjdpunkten var att käka, i övrigt var det väl inte någon överväldigande upplevelse. Det är inte värt en omväg, om man säger så. Mätta och belåtna satte vi oss därför i bilen igen strax efteråt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0