Abstinensen Annett

Nu är den döpt. Min ständige följeslagare nikotinabstinensen. Framöver heter den Annett och Annett vill jag ha så lite att göra med som bara möjligt.

Annett är en jobbig jävel som förföljer mig och kan dyka upp när som helst. Utan förvarning. Gärna efter maten eller på kvällen i soffan framför teven. Hon gör mitt liv för stunden outhärdligt.

Jag tycker lika mycket om Annett som jag tycker om överhurtiga människor som skall dammsuga tidigt en lördagsmorgon när jag ligger och är bakfull.

Jag tror dock att Annett börjar fatta grejen nu, att jag inte vill ha med henne och hennes lockelser att göra längre. Snart ger hon nog upp och skaffar sig en annan kompis. Jag ser fram emot den dagen.

Kommentarer
Postat av: New Season

Akta dig bara så att inte Annett försöker fresta dig genom att måla sina läppar syndigt röda. Då vet man aldrig hur det slutar...

2007-07-10 @ 16:45:40
Postat av: Mattias

Lustigt att du skulle säga det, nu står hon här, med syndigt röda läppar.. Jag anar ugglor i mossen..

2007-07-10 @ 21:58:03
URL: http://friendsofmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0