Nyklippt och nyvis..

Idag började dagen otroligt bra! Jag vaknade, pigg som en mört strax innan klockan, kunde äta frukost utan att behöva duscha och kamma mig samtidigt. Väl på jobbet väntade ett mejl i inboxen från en kund som var jätteförtjust i ett förslag på lekplats jag gjort åt henne och att hon skulle göra allt för att få igenom det. Första samtalet är en kund som lägger en order på 200 000:- och nästa samtal innebar 100 000 :- till. Det kändes som att mitt navelludd blev till guld där jag låg i kontorsstolen och inte fattade någonting..

Dagen har dock väckt ett bryderi inom mig, något som legat och stört mig länge men jag har inte riktigt tacklat det hela ordentligt. Efter många timmar av self beating över detta faktum har jag nu kommit till insikt om hur onödigt det är att klandra mig själv över en situation jag försatt mig i. Viljan att släta över betydelsen av det hela visar bara att det fått mig att känna mig allt annat än i kontroll. Detta hindrar mig bara från att lösa situtationen och inte lär jag mig heller hur jag ska hantera och undvika liknande lägen i framtiden.

Det är dags att agera istället för att fightas med väderkvarnarna.

Jag är nyklippt och nyvis..

Kommentarer
Postat av: Anonym

woohoo

2007-04-02 @ 22:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0