Modo ger FBK upprättelse..

Har precis kommit hem (eller hade förut när jag skrev detta inlägget men plötsligt blev utkastad från denna allt annat än stabila sajten)och ser att Linköping mal på i SM-slutspelet. Kort sagt gjorde man processen kort med Modo i första finalmatchen. Jag är övertygad om att det kommer spekulationer om att Modo är slutkörda efter två hårda matchserier samtidigt som LHC haft en ganska bekväm resa och att man kommer att diskutera kring att Modo klappat igenom snarare än kring hur bra Linköping är just nu.

Linköping visade ingen pardon mot varken Luleå i kvartsfinalen eller mot FBK i semifinalen. Man har varit i darrning men rest sig på ett beundransvärt sätt. Man har över 30% effektivitet i PP under slutspelet och de har på sig den modernaste pampersmodellen där bak. Man är tunga att möta och har ett äckligt bra självförtroende.

Tyvärr Modo, ni är rätt lag att matcha LHC i finalserien, förmodligen skulle ni vunnit mot samtliga andra lag som deltagit i slutspelet men LHC i denna form rår ni inte på. Ni har däremot gett både FBK och Luleå upprättelse genom att slutgiltigt befästa det faktum att LHC är ostoppbara i nuvarande form. Min hockeytarm hoppas dock på att detta blir en sju matcher lång och gastkramande spännande serie men i realiteten tror jag detta är över på mindre än fem matcher.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0