Lite trött idag?

Det kan vara allergi. Det kan vara att jag sovit dåligt. Det kan vara att jag sovit för lite. Faktum är i alla fall, idag var jag jäkligt trött på morgonen och nu efter jobbet känner jag bara för att lägga mig och sova en stund..

När jag skulle hämta dagens första kopp kaffe lyckades jag lämna lunchrummet två gånger innan jag den tredje gången faktiskt var sinnesnärvarande nog för att plocka med mig koppen.

Dags för det årliga bryderiet.. Vem ringer jag för att få min allergimedicin? Någon gång, för ett drygt år sedan fyllde jag i en ansökan om personlig läkare när jag gjorde ett halstest på Gripen. De var mycket angelägna om att jag skulle välja en läkare så jag hade någonstans att vända mig och hjälpte mig fylla i formuläret. Sen har varken jag hört av mig till sjukvården eller sjukvården hört av sig till mig. Kan ärligt säga att jag inte brytt mig så mycket. Men så står jag här, inför ännu en allergisäsong, röda ögon och täppta näsborrar, utan någon att ringa för att få den där värdefulla, gula papperslappen som öppnar dörrarna inne på apoteket. Jag får skylla mig själv, men det känns också bättre att det är på det viset.. Dumma mig!

Vi mötte en bil i vilken det satt en stor, svart pudel som passade på att svalka sig i fartvinden. Det är ett sommartecken så gott som något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0