Raggartjejen skrattade åt mitt utseende..

Var på Statoil i Kil förut för att köpa dricka till middagen hos mor och far. När jag snusade och inte flyttat hemifrån var Statoil mitt stammisställe. De kände mig som "passmannen" för mitt slitna gamla pass som alltid följde med mig för att intyga att jag uppnått en ålder mitt utseende inte backade upp. Trots att de alla visste att jag var gammal nog var de bara tvugna att be mig om leg varenda gång. De brukade skämta om mig och mitt pass på fikarasterna fick jag senare veta av en som jobbade där.

Nuförtiden så känns det bara tomt att gå in där. Ny personal, allt är flyttat och jag köper inga snusdosor längre. Men när jag skulle sätta mig i min bil så kastade jag en tom blick över mackområdet. Då såg jag något som var sig likt från förr. I förarsätet på en svart raggar-240 satt en sliten raggartjej och kollade på mig och skrattade lite.

Jag åkte nöjd därifrån, förvissad om att åtminstone vissa saker är som förut.

Kommentarer
Postat av: New Season

Har du fortfarande kvar samma gamla pass idag?

2007-06-30 @ 09:38:56
Postat av: Mattias

Nej, jag har tyvärr inte det. Skulle varit ett kul minne, det var väldigt, väldigt slitet mot slutet.

2007-06-30 @ 18:58:31
URL: http://friendsofmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0