Typ ett halvår efter alla de som faktiskt bryr sig..

Jag undviker frekvent allt som har något med Schlagerfestivalen att göra. Jag kan inte riktigt förstå grejen, ärligt talat. Därför är väl detta inlägget kanske i senaste laget eftersom vi nu lagt hysterin bakom oss för ett år framöver. Vi människor med god smak kan äntligen krypa upp till ytan. Ah, andas. Titta höger. Inga paljetter. Titta vänster. Inga rosa fjäderboer. Titta bakåt. Inga galna norrländska snubbar med en mintgrön hårtofs på skulten. Titta framåt. Inga falukorvsmissbrukare.

Hittade detta inlägget på Alex Schulmans blogg på Aftonbladet. Jag vet inte om jag ska skratta eller bli sur egentligen. På Björkmans öppna brev alltså. Jag skrattar gott åt Schulmans kommentarer, jag kunde inte instämma mer. Men Björkman, ärligt talat, är det han som är "The swedish chef" i "The muppet show"? Mupp är han definitivt.

Vi borde skicka Carola och hennes vindmaskin varje år. Att se hennes onda blick i teverutan är väl det enda som kan få det nya europa att avstå från att rösta på clownerna från grannlandet. De skulle inte våga annat. Så kan Björkman sitta och gona sig åt att Sverige är bäst i schlager som han så gärna vill. Få lite ro i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0