Pengaångest

Mina bankomatkvitton från helgen skrattar mig hånandes i ansiktet . Vad har jag gjort egentligen? Ångest! Varför dessa tröjor, billigt är inte billigt om pengarna inte räcker till. Som grädde på moset väntar frisören på min uppenbarelse imorgon, något som tydligen är välbehövligt eftersom min frisyr var förfestens snackis i fredags och delade gästerna i två läger. För eller emot. Det ser för jävligt ut, men tydligen inte i allas ögon. Men kallar någon ens frisyr för "cool", då vet man, det är dags att klippa håret.

Jag tror att min mamma är stålmannen. Ja, stålkvinnan då. Hon har kommit till min räddning alldeles för många gånger. Idag ska jag dit på middag. Tigga pengar. Mamma, jag klarar inte månaden, jag behöver din hjälp.


Jag är alltid som snyggast när jag inte har några pengar kvar. Tidernas säkraste preventivmedel..

Kommentarer
Postat av: johanna

13 maj mattias...

2007-05-13 @ 16:54:09
Postat av: Per

Underbar slutkläm!
Varför misstänker din blogg att jag spammar förresten?
Total avsaknad av social kompetens... sådär lagomt varmt välkommen.

2007-05-14 @ 02:23:39
URL: http://per85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0