Den stressade tanten i närbutiken

Hon är ett fenomen. Hon är verkligen stress personifierad, precis som stålmannen är blå trikåer och Gert Fylking är rosa träningsoverall. Stress är som ett plagg hon alltid har på sig, som om det hade varit hennes favoritmjukisbyxor. Jag talar om hon som äger närbutiken mitt emot huset där jag och tvättstugenazisten bor.

Att handla där ger mig alltid ett perspektiv på min egen stress och har en lugnande effekt. Det visar hur stress i sin mest extrema sort är ganska skrattretande charmig. Vissa föredrar att utöva yoga, jag föredrar att handla av min närbutikstant. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Ikväll ska jag nog handla en påse Salt och blandat och stressa av..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0