Because first impression last..

För ett tag sen lämnade jag mitt visitkort till en söt tjej som jobbar i kvartersaffären som ligger i huset mittemot mitt. Hon har inte använt det.

Nu är det lite småpinsamt varje gång hon jobbar och nu när jag var nere för en söndagsgodispåse och en dricka stod hon i kassan. Som om inte situationen är jobbig nog från första början så var jag tvungen att göra det ännu värre genom att nästan välta ut halva kylen. Ah, jag kände mig så oövervinnerlig just då..

Påminner mig om en gång för länge sen, på gymnasiet. På väg att leta lediga platser i bussen ser jag tjejen jag just då var kär i. All min uppmärksamhet riktas mot henne och jag missar helt paraplyet som ligger tvärs över bussgången. Liggandes platt på bussgolvet ville jag bara vara någon annanstans..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0