Ett stavningsskellet i min garderob..

Satt och tog bort lite dubbeltrådar på mitt forum förut och hajade till när jag skulle skriva ordet "dubblett". Jag började fundera, tittade på ordet och testade för säkerhets skull några alternativa stavningar:

dubblet

dublett

Bestämde mig sen för att jag stavat rätt från början, men hittade sedan denna länken vilket visar att det inte är helt självklart.

Det finns för övrigt ett ord som jag alltid måste kolla att jag stavat rätt, för av någon anledning stavar jag nästan alltid fel till detta av ren reflex, skelett. Av någon anledning blir det väldigt ofta skellet. Skumt, det syns långa vägar hur fel det är..

Ja, rubriken är medvetet felstavad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0