En tjur har rymt!

Ett mycket udda samtal på jobbet idag:

(Jag svarar)

(Andra personen) -Det är från Borgvik. En tjur har rymt!

(Jag) - Jaaha.. Det var värst..

(Andra personen) -Ja,  igår kväll stack det en som vi fångade in. Så i morse, då stack en till.

(Jag) Oj då.

(Andra personen) -Jo, jobbar XXXX XXXXX där?

(Jag) -Jodå, han jobbar här. Har han rymt också?

(Andra personen) -Han hjälpte mig fånga in tjuren igår. Du förstår, jag är rädd att den blir överkörd eller något. Det rymde en igår också. Som vi fångade in. Och så imorse stack en till..

(Jag) - Ja, det förstår jag. Då får jag se till att få tag på XXXX här, han jobbar i fabriken så han har ingen telefon.

(Andra personen) -Ja, han måste hjälpa mig fånga in tjuren. Innan den blir överkörd.

(Jag) -Ja, det vore inget bra. Jag ska hämta XXXX. Men du får stänga grinden sen när ni fångat denna.

......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0