Du din.. ..din slinka

Så här i sjukdomsdimman jag lever i just nu så uppenbarar sig tydligen de mest konstiga funderingar i min skalle. Jag har i alla fall utnämnt det ultimata skällsordet, det med mest stuns i och som inte känns uttjatat i tider av svärord lite till höger och vänster var man än vänder sig. Nuförtiden så lyckas till och med textarna på Discovery channel uttyda pipsvordomar och översätta dem för oss vana svenska svärordsbrukare.

Om man rör sig i en politisk korrekt sfär så är det nog ord som på något sätt kan kopplas till något som är rasistiskt eller kategorisk nedvärderande på annat sätt som anses som de värsta.

I min värld finns det ett som står över alla andra. "Slinka". Uttalat på klockren finlandssvensk dialekt. Det har en snärt som gör det oslagbart. Det har en komisk spets men är samtidigt ett riktigt nedvärderande omdöme.

 "Du din... ..din slinka"


Klockrent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0