Don´t mention the war..

Ringde till vårdcentralen förut. Jag gav mig ut i sjukvårdsdjungeln i ett försök att hitta det som kallas min familjeläkare. Jag lyckades ganska bra faktiskt, men fick den mycket konstiga och onödiga upplysningen av distriktssköterskan om att min läkare är från Bosnien. "Tur att hon inte är från skåne, då förstår man ju inte vad de säger" lyckades jag få ur mig som respons. Jag fick en sur grymtning tillbaka från andra ändan telefonlinjen. Hon lät trött.

Min bosniska läkare lyckades lugna mina hypokondriska nerver men vi har en dejt nu på fredag. För säkerhets skull. Vågade dock inte föreslå en fläskkotlett och en flaska rött, de kanske inte äter fläskkött i Bosnien. Jag har trots det en känsla av att jag kommer att få dra ner byxorna första gången vi träffas...

Apropå sura grymtningar från andra ändan telefon så har vi en kund på jobbet, Srister. Ja, Crister heter han, men säger Srister bara för att poängtera att han stavar med C. Han är lite vass Srister, men han handlar en hel del och återkommer trots att han är en oturskund som drabbats av onödigt mycket problem. Han ringde för ett tag sen och saknade alla muttrar i en leverans. I ett ögonblickets infall föreslog jag att jag kunde skicka dit min kollega som "står bredvid mig och muttrar" men den gick inte hem. Jag fick en sur grymtning tillbaka från Srister. En ursäkt senare var det löst, men Biggles som stod bredvid mig då skrattade bra åt att jag än en gång drog ett skämt som inte föll ut som önskat. Något jag är bra på enligt honom.

Kanske det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0