Idag är glaset banne mig halvtomt..

Jag har en sån där dag. En sån där dag när katastrof väntar runt varje hörn. Det började med kaffespill på mina nytvättade vita byxor imorse och slutade nu vid hemkomsten med, ta da, kaffespill på min nytvättade tröja. Däremellan, ja, det har gått lite upp och ner.

En dag som denna blir jag fruktansvärd rädd att jag missat något i den offert som skulle dubblat min månadslön och lite till om jag haft bara en procents provision på ev. order. Bara att kolla över den en gång till imorgon, för säkerhets skull. Det bästa med dagar som denna är nämligen att jag av gammal erfarenhet vet att dagen efter brukar bli riktigt bra. Om inte annat kan jag glädja andra med min berättelse om denna dagen.

Det bästa med dagen är att jag fått tummen ur röven. Min tumme och min röv är världens mest oskiljaktiga par normalt sett. Tur att de inte kan få barn säger jag bara. Idag var jag förbi Toyota och beställde dels två clips som kommer att få tyst på det störande vibrationsljudet jag levt med i ett år nu. Jag passade även på att beställa en ny navkapsel som ersättning för den jag tappade när jag förra året bytte till sommardäck. Tänk vad lätt det kan vara att göra saker. Egentligen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0