En kulinarisk variant av Bionda

"Har du aaaldrig ätit hackkorv?!"

Nej, jag har aldrig ätit hackkorv. Bara namnet gör att jag med stor sannolikhet kan lova att jag inte kommer att göra det, åtminstone inte inom den närmsta framtiden. Hackkorven splittrar mitt jobb i två (nåja, med mig tre) läger, de som älskar den och de som hatar den. Det finns ingen som är mittemellan. Ingen är oberörd när man nämner den, antingen får man ett glatt tillrop "jag älskar hackkorv" eller så får man ett ansikte som vrider sig i avsmak och ropar ut precis hur äckligt det faktiskt är att äta denna korv. Man skulle kunna kalla hackkorven för en kulinarisk variant av Bionda. Eller, om man hellre vill det, kalla Bionda en mänsklig hackkorv. Det ligger ju ganska nära till hands, från hackkyckling till hackkorv.

Hackkorv är ju ett ganska tråkigt namn. Vi har ju en ny öppning för en liten modernisering av namnet. Några förslag:

"Hot Bionda"

"Biondanoss"

"Falubionda"

"Biondawurst"

"Bionsiccia"

"Bratbionda"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0