Fredag tvättdag..

Fredagskvällar och tvättstugan börjar nästan bli en vana för mig. Är man en oförutseende person, bor i ett hus där ingen kan ha tvättmaskin och där det bara finns en tvättstuga så får man ta de tider ingen annan vill ha. Jag måste säga att jag inte har något emot det hela heller, jag menar, jag kommer hem lite halvtrött och mosig efter en lång arbetsvecka, hela helgen ligger framför mig och det ska käkas gott. På med mysbyxorna, i med tvätten och börja förbereda maten. Kanske en öl till det. Livskvalitet i all sin enkelhet.

Imorgon väntar ett riktigt upptåg, vi blir ett stort kompisgäng som drar till Arvika. En kompis och hans band spelar med vår support i ryggen såklart! Jag ser mycket fram emot detta, det kan bara inte bli annat än kul! Chartrad buss fram och tillbaka så allt resande är uppstyrt också.

Jag har blivit kallad vårpojken idag, jag har fått höra att jag är vass och att jag är ett sommartecken. Sen har det skojats om skäggbiff med mackkillen på Preem efter att vi lyckats med bedriften att hamna på tjuvlyssnat.se med just en sån konversation över ett köp av en Felix Jägarbiff.

Jag går tydligen med näsan i vädret också. Lyckades att bomma en arbetskamrat som jag tydligen mött inne på Biltema i helgas. "Jag är visserligen kort o tjock men jag är inte osynlig".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0