Livscoach, pesto och Toyota Prius..

Kände mig stagnerad förut. Så jag bestämde mig för att söka på ordet, se dess innebörd. Få klartext på känslan.

Går in på Wikipedia. Skriver ordet "stagnera" i sökrutan. Trycker på "c´mon, do it"-knappen. Ett av sökresultaten känns väldigt relevant..

Söker jag på Google så är flertalet av träffarna dåligt HTML-kodade sidor från en 2000-talsyrkesgrupp som kallar sig livscoacher. En av dessa erbjuder telefon- och mejlbaserad coachning. Enligt hans sida så skulle lite telefonsnack med honom göra mig till en glad och trevlig person, lyckad i de flesta sammanhang och jag skulle uppnå mina mål. Jag tror mest att han är nöjd att ha ordet "livscoach" på sitt visitkort. Det känns fräscht på nåt sätt. Som pesto. Soltorkad tomat. Toyota Prius. Sådär präktigt stimulerande, så lyckat, så modernt kitschigt. Som en bild i en inredningstidning.

Kanske jag skulle bryta min stagnation med att byta karriär. Bli en livscoach. Ha ett fancy visitkort och smila upp mig på en arrangerad bild. Säga till folk, se på mig, jag var nere i skiten men tog mig upp. Ring till mig och jag ska hjälpa er också. Jag tror inte jag skulle känna mig mindre stagnerad av det. Jag tror det handlar om betydligt mindre saker än så. Plötsligt känner jag mig inte alls stagnerad längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0