Fina shorts men blåfrusna lemmar..

Tar man med sig ett paraply så kan man ge sig tusan på att det inte kommer en droppe regn. Det vet jag sen den första tiden på mitt nuvarande jobb. Som praktikant höll jag hårt i den första pryl min chef förärade mig, nämligen ett paraply. Jag och mitt paraply spenderade många timmar tillsammans. På tåg och på buss. Det blev en fin sommar kan jag lova så paraplyet förblev länge oskuld.

Igår köpte jag ett par nya shorts. Jag tog mig råd, trots att jag kanske borde ha låtit bli. Efter att ha blivit brutalt väckt i morse av ett telefonsamtal från jobbet en kvart efter att jag borde ha varit där så var det bråttom. Självklart åkte de nya, fina shortsen på. Bråttom, bråttom. Sen, när jag sprang ut från huset mot bilen så insåg jag. Det var bara 13 plusgrader ute.

Jag får nog kasta shortsen och dra fram mitt gamla paraply istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0