"Det här är min första hemsida"

Det står på skärmen framför mig, "Det här är min första hemsida". Snart fylls det på med "Röd text", "Blå text", "Min första lista" och så vidare. Det tar tio minuter. Jag tror att meningen är att man ska bli nöjd med sig själv. Jag blir bara less. Som vanligt tröttnar jag, alldeles för fort.

Detta påminner mig om varför jag brukade bli så trött på skolan. Det var liksom samma där. Man lärde sig att dividera i matten. Sen skulle man göra samma sak, om och om igen, för att sen efter en lång radda tal med repeterande av robotkaraktär äntligen få lära sig nästa sak. Jag vill ha all onödig tid jag spenderat med att repetera självklarheter tillbaka. Jag var i skolan för att lära mig nya saker och utvecklas. Inte stanna upp.

Jag ska lära mig koda hemsidor men nu tänker jag vända på det och använda en befintlig källkod istället. Läsa igenom, trixa, testa, byta ut. Se vad som händer. Jag kommer dessutom aldrig använda varken blå text eller punktlistor. Jag svär. Dags för projekt "Det här är min andra hemsida".

Kommentarer
Postat av: Sandra

Typisk jävla tråkmatte-undervisning. Hatade också sånt. Eller att svara på instuderingsfrågor. Så jävla bajstrist.

2007-06-13 @ 17:39:53
URL: http://asortafairytale.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0