Sommarlägenheten

I normala fall skulle jag förbereda mig för att jobba vid denna tiden en söndagskväll. Ha lite lätt ångest över att helgen är slut och att jag måste somna i tid och ställa klockan för att ringa på en tidpunkt då min kropp naturligt skulle behöva sova en lång stund till.

Men ikväll är som en vanlig kväll, en vanlig kväll på semestern. Jag kan vara vaken precis så länge jag vill, lägga mig när jag vill och gå upp när jag vill. Vaknar jag av ren inspiration mitt i natten kan jag gå upp och utnyttja denna.

Temat för årets semester ska bli "Kök, badrum och hall". Förra året var det "Vardagsrum, sovrum och balkong". Jag skulle kunna spela in egna "Sommartorp" eller rättare sagt "Sommarlägenheten". Tråkigt kan tyckas, men jag tycker det är rätt kul att klura, söka, tänka, finna och lösa. Den största utmaningen är en begränsad budget, något de aldrig lider av på teve. Det skulle vara kul att se Ernst bygga sina jävla torp med en budget som knappt räcker till mat på bordet. Skulle ute möta inne på samma romantiska sätt då? I doubt it..

Kommentarer
Postat av: New Season

Ernst skall flytta till Tv4 har jag hört... Undrar om han får snickra några torp/skära sig i några fingrar där?! Önskar dig en trevlig semesterstart föresten! Vädret är ju i alla fall lovande, än så länge :)

2007-07-16 @ 15:25:41
Postat av: Mattias

Han verkar ska få skära sig på krukskärvor och få paper cuts av taveldukar på fyran. En ny infallsvinkel skulle man kunna säga..
Tack! Hoppas jobbandet är lika romantiskt kul som du beskrev det.

2007-07-17 @ 12:00:33
URL: http://friendsofmine.blogg.se
Postat av: New Season

Ja, hörde att Ernst skulle få börja rota bland gamla antikvarier. Skall bli kul att få följa hans karriär framöver. Från rivfärdiga torp på Svt till rivfärdiga möbler på Tv4...
Jobbandet är (hittills) en dans på rosor :)

2007-07-17 @ 12:20:37
Postat av: Mattias

Får väl hoppas att resten av dagen flöt på också.. Om några timmar ska du återigen ut och betrakta älven i morgonljuset ;)

2007-07-17 @ 23:41:33
URL: http://friendsofmine.blogg.se
Postat av: New Season

Ny dag nu och nya äventyr! Du ligger säkert och sover fortfarande :)

2007-07-18 @ 07:11:30
URL: http://newseason.blogg.se
Postat av: Mattias

07.11 imorse låg jag och kurade ihop mig i fosterställning mot min soffas ryggstöd. =)

2007-07-18 @ 12:16:16
URL: http://friendsofmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0