Min mobil har alzheimers..

Symtomen kan indelas i tre grupper:
1. Intellektuella (kognitiva) problem som t ex minnesstörningar, som märks tidigt.
2. Beteendestörningar i form av förändrat beteende som omöjliggör en normal kontakt mellan människor och som kommer senare. 
3. I sen fas klarar patienten inte heller av sina dagliga aktiviteter som att klä sig rätt, äta med kniv och gaffel samt sköta toalettbestyren. 

Detta är symtomindelning för Alzheimers. Jag konstaterar att min mobiltelefon är i sen fas 3. Den har visserligen aldrig kunnat äta med kniv och gaffel, men i övrigt tycker jag diagnosen är solklar.

Alzheimers kallas ofta "De anhörigas sjukdom". Till och med det stämmer, det är jag som lider mest av min mobiltelefons oåterkalleliga sjukdomstillstånd.

Kommentarer
Postat av: New Season

Du har aldrig tänkt på att du kan ansöka om närståendepenning hos Försäkringskassan om du måste vara hemma och vårda en anhörig som blivit svårt sjuk?! ;)

2007-08-02 @ 11:31:52
URL: http://newseason.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0