DISKutabelt

Jag kände på blicken Confucius gav mig att han såg ner på mig.

"Du kan ju inte diska under rinnande vatten, det är ju ett enormt slöseri med energi"

Jag kände hur rätt han hade och sjönk ner lite skamset i förarsätet. Bergvik kom i sikte och jag visste att jag snart skulle vara ensam i bilen igen och slippa denna känsla av skam.

Jag ska diska nu. Under rinnande vatten. Skänker Confucius en tanke och tappar faktiskt upp vatten i diskhon och förbereder mig med den vanliga diskborsten. Den oanvända.

Apropå disk så har jag en konstig egenhet. Jag slutar alltid diska precis innan jag är helt klar. Jag lämnar alltid ett glas, en kniv, en gaffel eller till och med en kastrull. Fråga mig inte varför, men det går igen, varje gång jag diskar. Jag tror det har att göra med att jag tycker att lite skit gör det hemtrevligt. Pappa skulle dock säga att jag är lat.

Kommentarer
Postat av: New Season

Det kan kanske även vara så att diskvattnet är så pass skitigt när det närmar sig avslut, att man helt enkelt struntar i att diska de sista glasen eller besticken. Man är ju dessutom alldeles för lat för att fylla upp en ny diskho med vatten :)

2007-07-16 @ 15:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0