Ännu en middag, ännu en Big Pack-bytta..

Det är alltid gott och trevligt att äta hemma hos mamma och pappa. Hon har i sitt liv lärt sig betydligt mer om matlagning och knepen att få allt att smaka sådär otroligt, extra gott än vad jag har. Jag gör köttbullar, hon gör Köttbullar, ja ni förstår..

Varje middag så gör mamma extra mycket mat. Detta för att Mattias ska få med sig en matlåda, oavsett om Mattias behöver det eller inte. Matlådan ska skickas med, tillsammans med den där flaskan Coca-cola som också finns på plats, oavsett Mattias frågat efter det eller inte. Jorden snurrar runt sin egen axel och hur mycket man än vill ifrågasätta detta så kvarstår faktum. Det är samma sak med mamma, matlådan och colan.

Mamma har samlat på sig en tre slynglars uppväxts ranson av tomma Big Packs. Tresmak, ischoklad, you name it. Denna samling börjar transfuseras till min lägenhet och skåpet ovanför min kyl i samma raska takt som middagarna hos mamma och pappa äts. Kanske kommer en dag min blivande fru att skicka med våra slynglar deras lunchmat i dessa Big Pack-byttor. De kanske går i arv i min familj och dyker upp i Antikrundan år 2200. Kanske till och med mitt namn nämns i samband med detta. DET vore stort..


image30
Med i TV år 2200

Kommentarer
Postat av: New Season

ÄNNU större vore det ju om Ernst kunde få vara den som fick värdera Big Pack-byttorna i Tv4:s nya "antikprogram"!

2007-07-23 @ 15:07:25
URL: http://newseason.blogg.se
Postat av: Mattias

Då skulle cirkeln verkligen vara sluten..

2007-07-23 @ 23:38:17
URL: http://friendsofmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0