Herr Elgh, var god dröj

"Ja, vilken Ulla"

Säger man den frasen snabbt, flera gånger i följd blir det snabbt, ja testa själv så får du se..

Råkade vandra förbi ett kontor här på jobbet och hör Flugan, på uppdrag av Burns (fd Yin), repetera ovan nämnda fras. Samtidigt så står Burns och fnissar barnsligt i bakgrunden. När Flugan snart inser vad hon egentligen står och säger så smyger hon tillbaka till sitt kontor, högröd i ansiktet.

Sånt kan vara väldigt, väldigt roligt!

Detta var en självklar snackis på lunchen idag och i samma veva kom jag ihåg den gången jag lurade Biggles att ringa till, som jag skrev på lappen, Skanska och fråga efter Björn Elgh. Vad han, Biggles, inte visste var att numret gick till Skansen och innan han fattade att det var helt galet så hade han hunnit fråga. Det roligaste av allt var att tanten på Skansen hört det där många gånger förut och inte alls var upplagd för skämt. Min stackars intet ont anande kollega fick en avhyvling värdig en mästare.

Det var ännu roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0