Mattias show

När jag var liten var jag övertygad om att hela världen egentligen var centrerad runt Kil. Allt var egentligen runt hörnet oavsett om det var Stockholm, Prag eller New York. Eller Lofsdalen, där vår fjällstuga ligger. Det var nog så att det var framförallt Lofsdalen som jag var säker på att det egentligen låg strax väster om Fagerås, fast mina föräldrar bara körde runt, runt, runt för att det skulle verka långt. Vad som skulle vara logiken bakom det tänkte jag nog inte på, men kanske kom jag på plotten till Truman show långt innan den spelades in.

Fortfarande har jag dagar när jag tror att hela världen är en komplott mot mig, att mina vänner är mina vänner för att kunna tacka nej när öltarmen suger och krogen lockar. Då ringer de runt till varandra och viskar tyst "Nu jävlar, nu tackar vi nej när Mattias vill dricka öl. Tummis på den." Och så blir jag där själv, i min soffa, med min Hellacoptersskiva på repeat och min öl töms sakteliga tills jag somnar i min egen självömkan. Då är jag på topp!

Fast egentligen vet jag att den enda komplotten mot mig som är sann är den att Microsoft gjorde Word för att driva allt tålamod ur min kropp. That´s right!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0