På fredag ska jag inte jobba, på fredag ska jag äta ägg..

Satt och idisslade lite med en kund i telefon förut kring ett litet projekt. Eftersom mitt skrivbords fina ekfanér inte syns bland pappershögarna med brådskande projekt och halvfärdiga ritningar så kom jag in på att göra det på fredag. Eftersom jag samtidigt kikar på min almanacka och inser att det är ledigt, helg, långfredag, påsk och återigen ledigt på fredag så kväker jag ur mig "jag skulle kunna göra det på fredag, men på fredag ska jag inte jobba, då ska jag äta ägg.."

Idag har jag utfört det närmaste jag kommer en lika spännande livsföring som krokodiljägaren (R.I.P.). Mathandling onsdagen innan påsk, en timme efter jobbet. På samma sätt som krokodiljägaren använde gräsklippare bland krokodilerna för en extra krydda så använde jag mig för en gångs skull av kundvagn. Med den stressnivå som verkade råda bland folket där så är jag glad att jag kom ut därifrån innan någon gjorde en copy på Michael Douglas i "Falling down".

Hoppas man sänder "Life of Brian" under påskhelgen. Var alldeles för länge sedan jag såg den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0