Den eviga väntan på en punchline..

Kicki på mitt jobb är bra. Inte bara för att hon luktar gott och är trevlig utan också för att hon alltid tar med sig NWT (Nya Wermlandstidningen) till lunchrummet. För mig som hellre spenderar pengar på öl och fest än morgontidning så är det skönt att kunna läsa lite om vad som hänt, skratta åt insändarna och läsa serierna.

Det är bara det att, jag har läst NWT sen jag lärde mig läsa och serierna har alltid varit ett stående inslag i min tidningsläsning. Under tiden har vissa serier kommit och sen gått, men två serier har varit fast cementerade där sen tidernas begynnelse: Laban och Ferd´nand. Jag börjar nu misströsta över att den alltid uteblivna punchlinen aldrig någonsin kommer att komma, jag kommer att dö utan att någonsin ha sett sista rutan i någon av dessa serierna. För inte kan det vara så att de är menade att vara så som de publiceras i tidningen. Sådär torra att tidningspappret plötsligt känns som vatten i jämförelse.

Måste bjuda på ett smakprov, känn hur morgontorrheten återkommer i munnen..

image4image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0