Bröllop!

Idag var äntligen vårfesten som min bror och hans sambo skulle hålla i sitt nybyggda hus. Vad inte jag, men tydligen en del andra noterat, var att formuleringen vårfest kan tolkas på andra sätt än just vårfest och tillsammans med dresscoden kavaj så blir det ännu klarare. Det vankades bröllop!

Tänk, jag missade nästan detta, eftersom jag i morse vaknade upp med enorm huvudvärk och något som kändes som sprängd trumhinna. Jag pratade med bror runt 14.00 idag och var då så jäkla dålig att jag sa att jag inte skulle komma. Han lät jättebesviken och jag vet inte om jag anade något redan då, trots att jag mådde så dåligt. Det var i alla fall något som fick mig att ringa vid halv fem och när jag då pratade med Jennies bror Johan avslöjade han för mig det stora som precis avslöjats för honom.

Jag blev pigg på fem röda och stack fort som tusan bort till deras hus!

Jag är så stolt över min bror! Jag är så glad över att få välkomna Jennie till vår familj. Jag älskar dem båda och de har fungerat som stora förebilder för mig i många, många år. Man kan knappast ha bättre förebilder heller. Jag är så rörd och kunde inte hålla tårarna tillbaka när alla känslor överrumplade mig. Tänk att jag nästan missade detta. Jag hade aldrig förlåtit mig för det.

I tider när det nästan skiljs mer än det gifts så vågar jag ändå påstå att detta, det är för livet. I Juni väntar första barnet och det kommer att få en mycket bra och lycklig uppväxt, med trygghet, stöd och kärlek i mängder. Jag ska lära det allt jag kan om hockey och kanske, kanske kan jag få bidra med lite saker från jobbet att leka med.

Jag har också bestämt mig idag. Ingen alkohol på ett tag. Inte en tanke på tjejer. Det finns annat som är viktigare just nu. Vilken dag kan vara mer rätt för ett sånt beslut än en som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0